Piacok Görögországban

Ha ezen a nyáron éppen Görögország a nyaralás célja ( igaz ebben a helyzetben kicsit kevesebben vagyunk szerintem), akkor érdemes egy kicsit olvasgatni és megfogni egy nagy bevásárló szatyrot. De ha nem is utazunk el, akkor is egy kis képzeletbeli túrát tehetünk.
Első körben ajánlok egy fiatal, sármos, görög énekest, kattints a linkre és meg is van alapozva a hangulat az olvasáshoz:
 vagy

Egy ideje áll fönn nálunk az a helyzet, hogy ha idegen országba megyünk, akkor nézzünk el a piacra is. Sokkal többet megtudhatunk az adott kultúráról, emberekről, ételekről és az életről. Azért jó, ha néhány szavat ismerünk: http://www.utazas.info/nyaralas/gorogorszag/nehany-szo-gorogul

Görögországban több helyen jártunk már piacon. Az egyik ilyen kihagyhatatlan Thessaloniki. Mesés friss tengeri herkentyűk, gyümölcsök, fűszerek, olívabogyók és minden más, ami szem-szájnak ingere megkapható itt.
A temperamentumost görögök hangos szóval kínálják áruikat. Könnyen beiktathatók a nevezetességek meglátogatása közé és némi csemegét is vásárolhatunk elég olcsón vagy éppen egy óriási fürt szőlőt falatozhatunk el. Ha nagyobb képeket szeretnél látni, akkor csak duplán kattints a csatolt képre.

Egy kis olívabogyó vásárlás.

A tengeri herkenytű árus ( egy a sok közül). Emellett valóban nagyon jó minőségű késeket is vásárolhatunk a hentesek környékén lévő árusoktól. Szinte mindenki ezt használja és már kb. 5 EUR - 10 EUR-tól a miénk lehet egy.

A másik nagy kedvencem a független Görögország első fővárosa Nafplio. Amellett, hogy a város mesés és 3 erőd védelmét élvezte régen, rengeteg szépséggel találkozhatunk itt. A piac hetente kétszer vagy háromszor a Palamidi erőd lábánál található. Olcsóbbak az áruk, mint egy üdülő faluban és a legfrissebbet és a legszebbet veheti meg az ember. Halak, saláták, friss fűszerek, gyümölcsök... Mennyei! A halak és tengeri herkentyűk közül rengeteg rákot és tintahalat szereztünk be. Még a tintahal tisztítással, trancsírozással is megküzdöttünk:)Egy tipp: ha nincs is lehetőségünk a szállásunkon grillezni, akkor is együnk egy jó grillezett polipot vagy a tengerparti éttermek sörán egy tenger gyümölcse spagettit.

Athént sem szabad elhanyagolni ezen a téren. Sőt, érdemes felkeresni például a likőrös boltot, egy nagyon híres fűszer boltocskát, amely még Jamie Oliver kalandozásai során is bekerült a tvbe.

Az én Fecómnak mindig mondom, hogy ha megöregszünk, vagy legalábbis útnak indítjuk majd garabolynyi gyerekünket, akkor fogjuk magunkat és kalap-kabát elköltözünk Görögország déli részére. Tapossuk a mindennapok malmát és nyugodt körülmények között boldogan élünk majd, amíg meg nem halunk! Szerintem jó terv és már ki is néztünk egy magában árválkodó étterem-szállás házikót:)Ha megnyerem a főnyereményt megyünk rögtön és görög mámmáként élem le hátralévő életemet:) Bízom benne, hogy ez a kis bejegyzés egy igazi kis nyaralás volt Neked.