Sült tök


Furcsának találhatjátok, hogy az édesség kategóriában leltek erre a finomságra, de mindenképpen itt a helye az egészséges csemege jegyében. 

Az idő még egyáltalán nem őszi, hála az égnek, de már lehet kapni sütőtököt. Amikor Pestre költöztem őrülten hiányzott ez az őszi csemege. Anyu mindig hozott kész, kemencében sütött tököt a makói piacról, amikor elkezdődött a szezon. Itt Pesten pedig földönkívüliként tekintettek rám, ha szaftos, édes sült tököt kerestem a zöldségesnél vagy a piacon. El is ment a kedvem az egész kutatástól és egy jó darabig le is mondtam róla. Aztán rájöttem, hogy nem is olyan nagy dolog az elkészítése.
Ennek következménye lett a fenti finomság, na meg természetesen a sütőtök ivólé, de ez egy másik bejegyzést érdemel! Azért osztom meg veletek már most, mert így még hideg téli estéken is örömmel fogjátok csemegézni az egészséges "édességet" és nem a késő őszi napokon találkoztok vele először.

Egyszerű és nagyszerű!

Hozzávalók: 
1 db sütőtök/sonka tök/ kanadai sütőtök
méz ( ha nincs, akkor jó a porcukor/cukor is)


Elkészítés:
- Kibélelek egy tepsit alufóliával. 
- Megmosom a sütőtököt és kettévágom, majd negyedelem. 
- Kiszedem a magokat és héjastól a tepsibe helyezem a zöldséget.
- Megkenem vékonyan a vágott oldalakat mézzel.
- Közepes lángon kb. 2 órán át sütjük betakarás nélkül.
- A sütőből kivéve rögtön forrón lefedem alufóliával vagy 
 egy fedővel betakarható edénybe rakom és így pihentetem még egy órát. 
  Pihentetve lesz igazán puha! 

Kiváló köret, sütemény, rétes, ivólé készíthető a sütőtökből. A lehetőségek tárháza kifogyhatatlan!

Szép hétvégét kívánok Mindenkinek!

Népszerű bejegyzések