II. recept Julia Childtól - Kézzel kevert majonéz

Eljött az ideje, hogy ismét egy jó kis Julia Child recepttel rukkoljak elő. Múlt pénteken volt a legutóbbi, így most jön a következő. Megfogadtam, hogy nem fogok pénztárca gyilkos finomságokat kiválogatni. Ok, néha lesz pár ünnepi recept is. A mellékelt kép a www.pinterest.com-ról származik. Bepillantást nyerhetünk egy kicsit a pár életébe. Julia Child ír, Paul pedig olvasgat.

Ezért döntöttem ma a Julia Child féle majonéz mellett. Már van egy újabb favoritom, de most nem árulom el, hogy mi is az :-) A majonéz elkészítésével egyébként nem vagyok valami nagy barátságban, mert rendre melléfogok vele és elszúrom. De most itt az igazság pillanata :-)És tényleg itt volt. Először kipróbált recept elsőre sikerült és a végeredmény sűrű, krémes majonéz. 
Magam sem hittem, de ez így igaz. Aki most felszisszenne, hogy "csak egy majonéz", annak elárulom, hogy Julia Child főzőtudományában nagyon fontos szerepet játszott ez a finomság. Aki látta a filmet, abban is ott van a "szent majonéz".



MAYONNAISE ( Tojássárgája és olaj szósz) - Így szerepel a könyvben a recept címe! 

Maximum 10 percet vesz igénybe a folyamat.

Íme a legfontosabb kritériumok Julia Child szerint: 

HŐMÉRSÉKLET:
A majonézet könnyű elkészíteni, ha minden hozzávaló normál szoba hőmérsékletű. Meleg edénybe tegyük a tojássárgáját, amit előzőleg forró vízben melegítettünk fel. (Mintha csak a csokit szeretnénk megolvasztani) . Melegítsd fel az olajat is, ha hideg lenne. De minimum szoba hőmérsékletű legyen. Ez az alfája és omegája szerintem mindennek.

TOJÁSSÁRGÁJA:
A szétválasztott tojássárgáját hagyjuk egy kicsit piheni az edényben, mielőtt még bármit is hozzáadnánk.  

OLAJ HOZZÁADÁSA:
Az olajat nagyon lassan, szinte csak cseppenként adjuk hozzá, amíg el nem kezd krémesedni a keverékünk. Langyosítsuk meg, ha szükséges.

ARÁNYOK
A maximum mennyiség 1 tojássárgájaként kb. 0,7-1 dl olajat számoljunk. 



KÉZZEL KEVERT MAJONÉZ 

Hozzávalók kb. 2-2,5 dl majonézhez
3 tojássárgája
1 ek. citromlé vagy ecet
1/2 tk. só
1/4 tk. mustár
Kb. 1,5 -2 dl olívaolaj. 

Elkészítés: 

1. Első lépésben az edényt melegítsük fel, amiben a majonézet keverjük majd. Vagy forró vízbe mártjuk, majd kitöröljük, vagy gőz felett felmelegítjük. 

2. Először a tojássárgákat 1-2 percig hagyjuk pihentetni az edényben, mielőtt hozzáadnánk a többit. 
3. Ezután hozzáadjuk az egy evőkanál citromlevet (én az ecetet annyira nem preferálom), a sót, mustárt. Összekeverjük ezeket simára 30 másodperc alatt.

4. És most kezdődik az olaj először szinte cseppenkénti belecsepegtetése. Majd amikor már krémesebb kicsit vékonyabban csorgassuk. 2 löttyintés/ perc legyen a sebesség a könyv szerint. Folyamatosan keverjük. Akkor jó, amikor már szép krémes, világos a keverék.

5. Ha túl sűrű lenne akkor egy kis citromlé/vagy ecet segíthet cseppenként hozzáadva. 
6. Továbbá azt írja a könyv, hogy 2 evőkanál forró vizet is adjunk a majonézhez, így meggátolja a megszilárdulást! Ha nem használjuk fel rögtön, akkor fedjük le az edényt egy tetővel. 

Ez már az én véleményem: Aki nem kedveli az olívaolaj karakteres ízét használjon semleges napraforgó olajat. A boltban édesebb ízű keverékeket kapunk. Ha szükséges, akkor egy kis porcukort is vegyítsetek el benne. De megjegyzem nekem így nagyon ízlik. Egy kis nyers cukkinivel nyalogattam belőle. Nagyon jó krémes állagot kaptam és valóban a hőfok számít. Meg sem gondoltam, hogy ennyire. Fantasztikus állagú lett a finomság. 

Többféle majonéz is fel van tüntetve a könyvben. Ahogyan egy-egy húshoz vagy ételhez passzol valami, akkor bővítem ezt a bejegyzést. Egy kis meglepetésben lesz részetek. Lehet, hogy még a héten egy újabb Julia Child receptre bukkanhattok az oldal hasábjain :-)) 

Szép hétvégét! 



 Bon Appétít :-)






Népszerű bejegyzések