IV. recept- AIGO BOUIDO - Fokhagymaleves Julia Childtól



Hamarosan itt a szerelmesek nagy ünnepe. De most nem hegyezném ki erre ezt a három fogásos menüt. Viszont Julia Child bármelyik receptje, bármikor bevethető. 

Lehet, hogy első hallásra idegenkedni fogtok a levestől de nem kell. Julia Child azt mondja, hogy élvezd az első tál fokhagymalevesed ízét.  A forró vízben főtt fokhagyma "utóhatása" minimális. Az ízesítőktől tökéletes, aromás és valahogy meghatározhatatlanul jó. Földközi-tenger mentén az aigo bouido-t nagyon jónak tartották a májra, vérnyomásra, az általános kedélyállapotra, szellemi egészségre. 

Julia Child nem is mondott olyan nagy badarságot. Pontosan ezért választottam ezt az első hallásra idegenkedést kiváltó ételt a leves kategóriába. Egy kis tálalási ötletességgel pedig tökéletes alapja lehet az ünnepi menünknek! Bizonyítsátok be, hogy megállja a helyét a fokhagyma a szerelmesek konyhájában is.

Hozzávalók: 
1 szétválasztott fej vagy 16 gerezd fokhagyma héjastól

1,9 l víz (körülbelül)
2 tk. só
csipet bors
2 gerezd friss fokhagyma
1/4 tk. zsálya
1/4 tk. kakukkfű
1/2 db babérlevél
4 szál petrezselyem
3 ek. olívaolaj
kb. 3 literes edény

habverő
1 db leveses tál
3 db tojássárgája
3-4 ek. olívaolaj

vagy burgonyás változat ( a szakácskönyvben ennek a receptnek neve: Soupe á l' Ail aux Pommes de Terre)
3 csésze főtt burgonya
1 csipet sáfrány
Ebben az esetben el kell hagyni a tojássárgáját és az olívaolajt, vagyis nem készítünk majonézet.

erősen pirított francia kenyér darabkák
1 csésze reszelt svájci vagy parmezán sajt

1. 30 másodpercre dobd forró vízbe a megpucolatlan gerezdeket. Csepegtesd le, ezután mártsd azonnal hideg vízbe és pucold meg a gerezdeket. 

2. Helyezd a fokhagymákat egy nagy edénybe, majd a fűszereket, olívaolajt, vizet add hozzá és 30 percig lassú tűzön főzzük.

3. Tedd langyos levestálba a 3-4 evőkanál olívaolajat és a három tojássárgáját, majd készíts majonézet. Ahogyan a majonéz készítését már olvashattátok korábban, mindenben úgy kell eljárni.

4. Tálalás előtt keverjétek bele a majonézet a levesbe, úgy, hogy csomómentes legyen. Kiszedtem a babérlevelet és a petrezselyem szálakat. Én egy kicsit kontárkodtam, így botmixerrel fejeztem be a műveletet.
Azonnal tálaljuk pirítóssal és sajttal.

Tündériek a fotón! Paul és Julia! Imádták egymást! 

Saját tipp: 
A pirítóst szív alakú süti kiszúróval kicsit feldobtam. Apró sajt szigeteket "építettem" a levesebe és erre helyeztem rá a pirítósokat. Személy szerint nagyon ízlett a leves, annak ellenére, hogy első hallásra nem valami szívderítő. A feltöltött fotón most a burgonyás változatot láthatjátok. Nekem sokkal ízletesebb volt, mint a majonézes változat, de azért tettem fel mindkettőt, mert nem egyforma az ízlésünk. 
És valóban igaz, hogy nincs kínos szájszagban része az embernek.  
Még egy pozitívum: a vámpírok sem fognak megtámadni bennünket az éjjel:-)

Holnap jön a következő Julia Child finomság!

Bon Appétít :-)


Népszerű bejegyzések