Szerelmetes muffinok


Hamarosan itt a Valentin nap. Azért kezdek neki időben a receptek közzétételéhez, hogy ne egy-két nappal előtte kelljen szenvedni a hosszas receptek utáni kutatással és az ötlet megvalósításával.

Ma ezt a kis bohókás tüneményt osztom meg Veletek! Nagyon finom a piros gyümölcsös, túrókrémes édesség. Ki szeretne egy ilyet? Én ha csak ránézek, már akkor mosolyra szalad a szám. 

Hozzávalók a tésztához, 12 db-hoz:
25 dkg liszt
2 tk. sütőpor
2 db tojás
2,5 dl joghurt/ tejföl/ tejszín/ tej
10 dkg cukor
0,75 dl étolaj
10-15 dkg ribizli/ eper/ málna
4 ek. piros ételfesték

Krémhez: 
25 dkg tehén túró
4 ek. citromlé
1 dl tejszín felverve
4 ek. vaníliás cukor

A muffint azért szeretem, mert pikk-pakk csak összedobok egy edénybe mindent és már roboghat is a sütőbe a csemege.

1. lépésben a muffin formába papírt teszek. Nem kell minden esetben. Elég ha kiolajozzátok/vajazzátok/margarinozzátok a formákat. Nekem már egy kicsit viseltes a sütőformám, így a papíros megoldással oldom meg a problémát. Továbbá, ha valahová szeretnétek vinni a sütit, akkor is jó, ha papírban van. 

2. A tészta hozzávalóit összekeverem. Én mindent egyszerre egy tálba teszek és jól összekavarom az alapanyagokat. Arra figyeljetek, hogy ha a gyümölcs egy kicsit vizesebb, levesebb, akkor még rakjatok hozzá lisztet, hogy megfelelő állagú legyen a sütemény. 

3. Majd irány a papír kapszli és 180 °C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. Én azért a tűpróbát bevetem, hogy tudjam mi is van odabent :-) 

 4. Mikor kisült a muffin, akkor 5-10 percet pihentetem majd nekilátok a végső rohamhoz.

5. Levágom a tetejét egy éles késsel a süteménynek. 

6. Előkaptam a régi szív alakú kiszúróformámat és egy gyors mozdulattal kivágtam a takaros kis szívecskét.

7. A krém elkészítése következik. A tejszínt felverem. A túrót a többi hozzávalókkal kikeverem, majd finoman összeforgatom a tejszínhabbal. Én muffin belsejébe is vágtam a süti kiszúróval egy formát és azt is teletöltöttem krémmel. Mindenkinek kedve és ízlése szerinti vastagságú krémet kenhet a tetejére. 

8. Végül ráhelyezem a tetejét és már lehet falatozni is. Akinek elnyeri tetszését a szerelmetes muffin, vágjon bele bátran! 

Szerelmetesen szép estét kívánok Nektek! Tessék jól összebújni a párotokkal, mert zimankó van :-)



Népszerű bejegyzések