VII. recept Julia Childtól - Potage Parmentier - Póréhagyma vagy vöröshagyma és burgonya leves



Ismét Julia Child! Ez a recept a könyv legelső étele. Egyáltalán nem kell nagy tudás hozzá. Én vöröshagymát használtam. Az eredeti recept címében is felajánlotta Julia Child a két hagyma közötti választási lehetőséget! Már több levest is elkészítettem a könyvből. Az általános tapasztalat, hogy egyik sem arról híres, hogy nagyon-nagyon laktató, nehéz étel, a könnyedség jellemzi ezeket. Igazi vékony levesek!

Azon töprengtem, hogy jövő héten a zseniális szakácsnő méltán híres mártásai közül választok néhányat! De most nézzük, hogy mit ír a könyv. 

A póréhagyma és burgonya  leves illata jó, az íze jó és egyszerű az elkészítése. Ez egy tökéletes alaprecept. Ha változtatunk egy kicsit például sárgarépát, babot, karfiolt, brokkolit vagy valami mást adunk hozzá, akkor is finom lesz. Kedvetekre variálhatjátok!  

Kb 3-4 literes edény vagy kukta
45 dkg meghámozott burgonya csíkokra vágva vagy felszeletelve
45 dkg vékonyra szeletelt póréhagyma vagy vöröshagyma
2 liter víz
1 ek. só

Párold a zöldségeket a vízben a sóval együtt. Részben fedd le és 40-50 percig főzd, míg a zöldségek puhák nem lesznek. Vagy főzd 15 fontnyi nyomás alatt (kuktában) 5 percig, majd engedd ki a nyomást és párold további 15 percig lefedve a zöldségeket.

*

Villával törd össze a zöldségeket a levesben vagy passzírozd át . Tökéletes ízesítés. Tedd félre fedetlenül a tálalásig és akkor melegítsd meg újra. 

*

4 vagy 6 ek. felvert tejszín vagy 2-3 ek. puha vaj
2 vagy 3 ek aprított zöldségzöld vagy snidling

Tálalás előtt keverd a levesbe a tejszínt vagy a puha vajat kanalanként. Öntsd levesestálba vagy leveses csészébe és dekoráld zöldfűszerrel. 

Saját tapasztalat: Egyszerű és finom. Én vöröshagymával és főzőtejszínnel készítettem el, majd aprított petrezselyemmel díszítettem. A képen igaz bazsalikom levél van az edényke szélén, mert így mutatósabb volt. Ennyit módosítottam a recepten még tisztességes keretek között :-) 

A képen Julia Child látható a méltán híres, műsoraiban feltűnő, napjainkban múzeumban látogatható konyhájában. 

Kép forrása:www.pinterest.com

Mára ennyi! Nem is borzolom a hétvégi kedélyeket! Töltsétek számotokra kedves emberekkel a hétvégét! Hétfőn egy különleges, ám annál könnyebb édességgel várom felnőtt olvasóimat (igazi 18-as karikás:-) Természetesen az első hírlevéllel is!

 Bon Appétít :-)

 


Népszerű bejegyzések