CHANEL MACARON - Macaronról feketén-fehéren



Egy őrült ötlet pattant ki a fejemből! De megérte a végeredmény! Fecómnak nagyon tetszett:-) Ő az elsődleges bírálóm, így a véleményére nagyon sokat adok! Elmesélem Nektek azt is, hogy negyedik próbálkozásomra lett ilyen kezdetlegesen szép macaronom. Megvan a talp és a teteje sem csúnya. Volt szétfolyó változatom, csúnya külsővel bíró, talp nélküli, de most ujjongva vettem ki a sütőből ezt a változatot. Van mit gyakorolnom, de megéri.

MACARON TÖRTÉNELEM:

Manapság Franciaországban örvend nagy népszerűségnek ez a habcsókhoz hasonló finomság. De a gyökerek honnan erednek? Az első gasztroemlékek Velencébe vezethetőek vissza a XIV-XV. században. Több monda is kering arról, hogy hogyan szivárgott be a francia köztudatba. Az egyik, hogy az olasz Medici Katalin ismertette meg a franciákkal ezt a finomságot a XVI. században, amikor férjével annak hazájába költözött. De olvashatunk a Karmelita nővérekről vagy éppen olasz zsidó kereskedőkről, akik a desszert hírét vitték Franciaországba.

Mandula őrleményből, tojásfehérjéből, cukorból áll a sütemény. Két darab, általában 3 cm átmérőjű korongból áll össze egy darab édesség. A töltelékek tárháza kifogyhatatlan: jamek, lekvárok, krémek és az tökéletesen passzoló ganache (ejtsd gánás). Oldalt vagy éppen a kisokosban elolvashatjátok, hogy mi is ez.   

20 db tészta hozzávalói:
5 dkg tojásfehérje
12 dkg porcukor
5 dkg őrölt mandula
2 g tintahal tinta 

Krém hozzávalói: 
12 dkg tehén túró
2 ek. citromlé
0,5 dl tejszín felverve
2 ek. vaníliás cukor

  • Én mandulaszeletet vásároltam az őrölt mandula elkészítéséhez. A kicsi kávédarálómmal megőröltem. DE! Rövid szünetekkel daráljuk a mandulát, nehogy túlmelegedjen, mert összecsomósodik. Viszont szitálással megoldható ez a probléma is. Mindenképpen szitáljátok át az őrleményt, hogy szép legyen.

  • Majd adjatok hozzá 10 dkg átszitált porcukrot. 

  • A tojásfehérje a másik sarkalatos pont. Én most 4 napig pihentettem a hűtőben az 5 dkg-nyi tojásfehérjét. Körülbelül 2 db tojásból nyerhető ki ez a mennyiség. Biztosan elkészíthető kevesebb pihentetéssel is, de nekem ez vált be. Számtalan recept kering az interneten, de nekem ez vált be néhány praktika egyesítésével. Biztosan felmerül bennetek, hogy mit kezdjetek a tojássárgájával. Gyúrjatok száraztésztát. Én is ezt tettem és született néhány különlegesség, de legyen erről egy kicsit később szó.

  • Felverjük a tojásfehérjét kemény habbá. Apránként hozzáadjuk a 2 dkg maradék porcukrot. 

  • Végül az összekevert 5 dkg őrölt mandulát és a 10 dkg cukrot fakanállal óvatosan hozzákeverem a tojásfehérjékhez.
  •  Ekkor rakom hozzá a 2 dkg tintahal tintát. Sokakban felmerül, hogy hogyan és mennyiért lehet hozzájutni. 490 Ft-ba kerül 2 x 4 g-os csomag. Személyesen és webáruházban is megvásárolhatjátok a CULINARIA ITALIA üzletben. A képen ezt láthatjátok.
    Cím: 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6., Mammut I. 1.emelet, 
    Nyitvatartás: H-Sz 9-21, V 10-18
    Telefon: 06 30 348 1110           E-mail: olaszbolt@t-email.hu         WEB: http://www.olaszbolt.hu/search.php?searchtext=tintahal+tinta
  •  Megfelelő állagúnak kell lenni a végeredménynek, mert különben lapos, elfolyó lesz a tészta. Én további kanál cukorral javítottam az első macaron állagán.
  • Habzsákba vagy egyszerű zacskóba (sarkát levágjuk) töltjük a tésztát. Sütőpapírral kibélelt tepsibe (vagy egy tiszta fém lapra) nyomjunk ki 3 cm átmérőjű köröket. Kicsi halmot nyomunk ki a habzsákból és felfelé húzzuk végén. Megfelelő távolságra kell elhelyezni a tészta halmocskákat, mert egy picikét elterülnek.
  • Kb. 15 perc alatt kb. 150 °C-os sütőben szárítjuk, majd további 5 percig 120°C-on sütjük még. Én folyamatosan figyeltem az állagát. A tetejének szilárdnak kell lennie és a kicsi "habos" talpnak is megjelenik az igazi macaronnál.
  • Végül hagyjuk teljesen kihűlni a papíron, majd egyesével leválaszthatjuk. 
  • A krémet teljesen egyszerűen készítettem el. Krémes házi túrót áttörtem, majd hozzáadtam a felvert tejszínt. Végül citromlével és vaníliás cukorral ízesítettem a krémet. A mostani ötletem egy finom kókuszkrém. De ez még kísérletezésre vár:-)Szépen betöltöm a 2 darab korongot és kész.
  • 2-3 napig eláll töltötten, de töltetlenül lezárt üvegben, akár hetekig.
Bízom benne, hogy elnyeri tetszéseteket.  

Jó kísérletezést kívánok! 

Népszerű bejegyzések