Levendulás almás pite - Könyvajánló Csillagjegyek a konyhában


Gyönyörű hétfői napra ébredtünk. Ehhez csak egy fantasztikus desszertet és még egyedibb könyvet szeretnék ajánlani Nektek. Bízom benne, hogy felkeltem ezzel a könnyen elkészíthető, de mégis különleges recepttel az érdeklődéseteket. A szerző, Habliliom beleegyezésével teszem közzé a receptet, ami nagyon nagy megtiszteltetés számomra. 

Nőnapra vagy Húsvétra tökéletes ajándék ez az országunkban egyedülálló könyv! Kedves Uraim, ez egy üzenet virág nyelven, ha éppen imádottatok bőszen mutogatja Nektek ezt a bejegyzést! Kicsit lentebb megtudhatjátok a lelőhelyet is, ahol megvásárolhatjátok eme mutatós darabot.

Hozzávalók egy 24 cm-es formákhoz:
10 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
12,5 dkg jó minőségű, hideg vaj
8 dkg finom szemű kristálycukor (vagy porcukor)
1 nagy csipet só
1 db közepes méretű tojás
1 ek. habtejszín
4 dkg darált mandula
75 dkg aromás alma
2 ek. méz
8 dkg levendulával kevert barnacukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
A díszítéshez:
levendulával kevert porcukor

Elkészítési idő: 60 perc

1. A liszteket egy tálba szitáljuk, sót, 8 dkg cukrot hozzáadjuk, a vajat lereszeljük, vagy éppen apróra daraboljuk és szép morzsalékos elegyet készítünk. A tojást a tejszínnel elkeverjük és az előbbiekhez adva tésztát gyúrunk. Ezt folpackba csomagoljuk és minimum 30 percet a hűtőben pihentetjük. 

2. Almákat megpucoljuk, magházat kivágjuk. 1,5 cm-es kockákra aprítjuk és meglocsoljuk a citrom levével. Serpenyőbe öntjük a gyümölcsöt, a mézet és a levendulás barnacukrot ( én egy csapott evőkanálnyit adtam a cukorhoz) 6-8 percig pároljuk, majd hagyjuk meghűlni.

3. A tésztát most két egyenlő részre osztjuk. Folpack között kinyújtjuk (sokkal könnyebben helyezhetjük a pitesütő edénybe). Én teflonos formába helyeztem a tészta lapot és kibéleltem vele. De sütőformával borított formát ajánl a szerző.

4. Az őrölt mandulát erre a lapra szórom és ráosztom egyenletesen az alma tölteléket. 

5. Majd akkora tésztát nyújtunk, hogy befedhessük az almákat. Megszurkáljuk a tésztát, hogy sütés közben a gőzök szabadon távozhassanak. 35 perc alatt 175 °C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Levendulás porcukorral még melegen meghintjük. 

Saját vélemény: 
Roppant ízletes és nagyon könnyen elkészíthető desszert. Én a szokásos módon a tésztát mindent egybe módszerrel dolgoztam össze és így is tökéletes lett. De ti azért első sütéskor tartsátok be a leírtakat. Ha éppen nincs otthon barna cukor, akkor helyettesítsd sima kristálycukorral és ha vaj nincs a közeledben, akkor margarinnal. Így is készítettem már, de az első alkalommal betartottam az előírtakat. A levendula és alma zseniális összhangot alkot.


A könyvről:

Griga Zsuzsanna és Habliliom ( A Mindmegette portál sikeres gasztrobloggere - lásd itt)  közös, több, mint egy esztendős gondos munkájából született ez az igényes kiadvány. 

Engem teljesen elvarázsolt, mert két olyan területet kapcsoltak össze, amely a nők tömegét érdekli. Az asztrológia legtöbbünknek misztikus, varázslatos világát egyesítették a könnyed és egyedi ízekkel. 
Magyarországon egyedülálló műről beszélhetünk. Érdemes belelapozni, elmerülni a nagyszerű leírásokban, a pontos és részletes anyag hányadokban, a tökéletes, már-már beleharapásra csábító képekben.

 2656 Ft-ért most akciósan megvásárolhatjátok a Kossuth kiadó gondozásában készült művet! Én mostanság a kiadóktól vásárolok közvetlen, ha tehetem. Sokkal jobb áron és korrekt állapotban kapom meg a könyveket. Uraim! Ez az a link, ahol a virágnyelven megosztott kívánságot teljesíthetik :-)


Legyen szép napotok! 




Népszerű bejegyzések