Jamie Oliver Food Revolution Day az én szemszögemből + 3 fogásos menü ötlet



Ismét Jamie Oliver gasztro-forradalmáról beszélek Nektek. Miért is teszem ilyen lelkesen? Mert a világháló segítségével kedves ismeretséget kötöttem Povodör Judittal, aki a magyaroszági Food Revolution Day nagykövete! Sokakkal egyetemben lelkes önkéntesként segítem a csapat munkáját és népszerűsítem a rendezvényt!  Sőt a bejegyzés végén még egy finom menüsor is vár rátok a régi receptekből összeállítva, amely passzol ehhez az eszméhez! 

Furcsa, de amióta nincs munkám egyre több minden házi készítéssel kerül az asztalra. Igen, való igaz, az időmből kitelik, de a végeredmény is teljesen más! Nem mintha valaha is a kész ételek híve lettem volna, gyermekkoromban sem ezt tanultam (falun nem is szokás az ilyesmi), de sokkal önállóbban teremtem meg az egyes ételeket napról napra, még itt Budapesten is. Piacozni imádok, ez gyerekkori "betegség", így a helyi termelőktől való beszerzési elv kipipálva. Továbbá ott a kert is, mely segítségével egyre több mindent tudunk megtermelni és végül a falatnyi erkélyem is segítséget nyújt ebben.

Ha végignézitek a blogot, akkor láthatjátok, hogy én a magyar konyha kevésbé sem könnyed receptjeit részesítem előnyben, továbbá Julia Child finomságai is meghatározóak. Joggal tehetitek fel a kérdést, hogy miért vallom a korábban már ismertetett elveket. 

  • Számomra nagyon fontos, hogy a mai gyerekekben tisztázzuk, hogy mi a normális, finom étel, hogy milyen zöldséget és gyümölcsöt tud csemegézni FRISSEN! és ne valami "űrtechnológiával" tartósított formába jusson napi elemózsiájához.

  • Egyértelmű, hogy a helyi termelők zamatos gyümölcsei és zöldségei kerülnek az asztalra. Mivel szüleim révén is érintett vagyok ebben a témában, mindenképpen ebben nőttem fel és ezt támogatom. 
  • Sarkalatos pont a kezdeményezésben a feldolgozatlan alapanyagok hangsúlyozása. Mi is lenne jobb egy nagy adag friss illatos epernél, lédús baracknál, ropogós körténél... 
  • Jamie Oliver kampánya nem arról szól, hogy ne együnk húst, legyünk vegák és száműzzük a lisztet és a cukrot. Ő inkább az utóbbiakból a mértékletességre int, arra, hogy ne használjunk fel már kész, előre sütött, panírozott, tartósított élelmiszereket. Viszont amit megeszünk, annak minden, de minden falatkáját élvezzük. Öröm legyen az evés!   
Most már tudjátok a legfontosabb okokat, amiért úgy gondoltam, hogy egy őrülten klassz kezdeményezés és nem árt erről minél több embernek értesülni. Mindenki a saját életére vetítve értelmezze és alkalmazza. Ha nem is kezdeményeztek radikális változást ezen a téren, akkor sem dől össze a világ! De ha már egy töredékét alkalmazzátok, akkor jó úton jártok!
 Én szeretem a finom, igényes ételeket. Meg is látszik a vonalaimon, de ez inkább a jelenlegi mozgásszegény életmódomból adódik és nagy adag genetikán is múlik. Egy kis változáshoz én is lendületet kaptam most! Viszont, ha lélekben egyensúlyban vagyunk, akkor kifelé is ezt kommunikáljuk! Legyünk akár nádszál karcsúk vagy éppen töltött galambok! 

A Facebook oldalon folyamatosan értesülhettek az újdonságokról és május 19 programjáról: https://www.facebook.com/pages/Food-Revolution-Hungary/233132023461306





ÍME A  MENÜ
















 




3.Medvehagymás tavaszi saláta a szezon végén:
http://boldogkukta.blogspot.com/2012/04/medvehagymas-tavaszi-salata.html










Csatlakozzatok a kezdeményezéshez minél többen a következő oldalon: https://www.facebook.com/pages/Food-Revolution-Hungary/233132023461306

Legyen szép estétek!



Népszerű bejegyzések