Julia Child 16. recept - Hagymakrémleves

 Végre sikerült beszereznem a második kötetét a French Cooking szakácskönyvnek. Nagyon boldogan vettem át a héten, a másik pozitívum, hogy SZÉP kártyával fizethettem érte, így kipipálva az anyagi rész is! Fizikailag úgymond egy vasamba sem került. Már jó néhány receptet lefordítottam így két nap alatt a könyvből. Nagy a lelkesedés! Sokkal jobb, mint a híressé vált első kötet. Látszik, hogy a munka oroszlánrészét Julia Child végezte és Simca pedig enyhén túlozva csak besegített. Sokkal igényesebb és részletesebb, finomabbnál finomabb receptek találhatóak benne. Nem is szaporítanám tovább a szót. A hétvégi menüt kezdjük egy isteni fehérboros hagymalevessel. Őrülten krémes és mennyeien finom végeredményt kaptam. Ajánlom figyelmetekbe!

Ez a leves a hagyma kedvelőknek kellemes változást jelent az általános barna hagymaleveshez képest. Kevés curry, egy kicsi bor különleges ízt ad a levesnek. Így indítja a receptet Julia Child. 

1.Az alap leves:

45 - 65 dkg szeletelt hagyma
5,5 dkg vaj
1 tk. curry por
2ek. liszt
4,4 dl meleg víz
4,4 dl csirke alaplé/ leves
1,5 dl fehérbor vagy 6 ek. száraz, fehér francia vermut 
8,5 dkg sima rizs
1 db babérlevél
só és fehérbors ízlés szerint

A hagymát a vajon üvegesre pirítjuk (ne barnuljon meg). Majd megszórom a curry porral és tovább főzöm 1 percig. Ezután a liszttel szórom meg a zöldséget és 2 percig főzöm, de ne barnuljon meg. Vegyük le a tűzhelyről az edényt, adjuk hozzá a meleg vize, a csirke alaplevet és a bort. Tedd vissza a fazekat alacsony lángra és szórd bele a rizst. Tedd bele a babérlevelet és ízlés szerint fűszerezd sóval és fehérborssal. Alacsony lángon 30 percig főzd. Vedd ki a babérlevelet és pürésítsd egy botmixerrel az egészet. 

2. A leves befejezése

Kb. 5,8 dl tej
1,5 dl vagy több tejszín
2,8- 5,6 dkg vaj
2-3 ek. frissen aprított petrezselyem vagy turbolya  

Tedd fel újra lassú tűzre a levest. Öntsd fel a tejjel, tejszínnel és figyelj a tökéletes fűszerezésre. Vagy melegen tálald vagy melegítsd fel mielőtt tálalnád. Ekkor keverd bele a vajat és tálaláskor szór meg frissen aprított petrezselyemmel vagy turbolyával.

Saját vélemény: 
Szeretem Julia Child receptjeiben a szabadságot. Nincs megkötve az ember keze, hogy csak ennyit vagy annyit tegyünk bele az összetevőből az ételbe. Van egy tól-ig határ és ez jó. Így a saját ízlésemre alakíthatom az ételt. Természetesen le- vagy éppen felkerekíthetitek a hozzávalók tizedesjegyű arányait, de hitelesen szeretném lefordítani Nektek a mennyiségeket. Persze mikor már sokadik alkalommal főzöm meg Julia Child ételeit, akkor én is a saját szám íze szerint alakítom. Én 45 dkg vöröshagymát használtam a leveshez és "jó háziasszony módjára" csak kevés curry jutott az ételbe. Elfejtettem, hogy már nincs sok itthon belőle, de így is tökéletes volt. Tudjátok hosszú haj, rövid ész effektus:-) Ti nyugodtan tegyétek bele az előírt mennyiséget! Nekem azért ízlett nagyon, de nagyon, mert istenien krémes állagot kaptam a végén és a fehérbor íze tökéletesen passzolt hozzá. A bort semmi esetre sem szabad elhagyni.

Holnapra kinéztem már két ételt. Könnyű fogások lesznek, igaz húsmentesek. Most ílyen hetet tartunk! Jövő hétre valami ragadozó menüt tervezek :-)

Végül az elmaradhatatlan fotó a http://athenamagazine.wordpress.com/category/worldly-women/ oldalról.

Bon Appétít!



Népszerű bejegyzések