Mama keksztekercse


Alap:
1/2 kg darált keksz
20 dkg porcukor
1 dl kávé
0,5 dl tej v. tejszín 
0,5 dl rum
2 ek. kakaópor

Krém:
20 dkg margarin/vaj
15 dkg porcukor
2 tk. vanília aroma igény szerint

Beforgatáshoz kókuszreszelék
Persze, hogy a héten nem süt száz ágra a nem és nem kell a saját levünkben főni. Én itt bugyuta módon hőségriadós recepteket postolok. Lehet, hogy múlt héten hőgutát kaptam és még tart a hatása. Azért bízom benne még lesz nyár és jól jönnek majd ezek az irományok.
A mai bejegyzéssel sem találom fel a spanyolviaszt. Nagymamám több, mint 50 éves receptjei közül másoltam át először a keksztekercset az én első szakácskönyvecskémbe. Tudjátok 18 évesen a kiröppenés előtt gyűjtöttem be. Nem is sejtettem akkor, hogy mennyire jól tettem. Az én Fecóm ugyanis imádja. Nem lehet belőle eleget készíteni.
Lássunk is gyorsan neki! 

  • Én a krémmel kezdem általában. Vajat vagy margarint a porcukorral  és a vanília aromával szép simára keverem. Általában ezt egy robotgéppel teszem. A keveréket felhasználásig a hűtőbe rakom. Ennél lehet sokkal több krémet is tenni a tekercsbe, de az én szerelmetes Férjem kedvéért kevesebb megy bele a mi édességünkbe.

  •  A kekszet változó formában vagy darálva vagy egészben veszem. Az egész változatot gyorsan  multigépben szépen ledarálom, de nagyanyáink a jó öreg mákdarálóval tekerték le. Anya még a mai napig így készíti. 
  •  Majd hozzáadom a kávét, tejszínt, porcukrot, rumot és kakaóport a kekszhez. Egy nagy gombócot gyúrunk belőle. Olyat, amely elválik az edény falától és jól formázható. Előfordulhat, hogy kevésnek bizonyul a kávé mennyisége. Ilyenkor adok még egy kicsit hozzá. A lényeg, hogy könnyen nyújtható legyen. Ha repedezik vagy törik, akkor nem elég nedves a tészta, így jó ha adagolunk hozzá egy kis folyadékot (bármelyiket a kettő közül). Ha pedig túlságosan ragad, akkor nem árt még egy kis darált keksszel begyúrni az alapunkat. 
  • Végül két részre osztom a nagy gombócot. 2 db, kb. 20x30 cm nagyságú téglalapot nyújtok ki egy sütőpapíron (mi csak zsírpapírnak hívjuk az ívben kapható papírost). A krémet is kettéosztom és megkenem  a  lapokat és a papír segítségével sokkal könnyebben és egyszerűbben feltekerem az egészet. 
  •  Lezárásként kókuszreszelékben megforgatom a tekercseket és kb. 30 percre a hűtőbe teszem egy kicsit megdermedni az édességet. 
TIPP: Készítsetek színes tekercseket. A kávét helyettesítsétek csak tejszínnel és kakaó helyett használjatok ételfestéket vagy természetes színezéket. A krémet is feldobhatjátok egy kis élettel

Mára ennyi az egyszerű receptből és itt a következő betű is! 

Szép estét! 



Népszerű bejegyzések