Tárkonyos tüdőleves


Kicsit lehűlt a levegő az izzasztó 40 °C-os nyárhoz képest. Mi mással is üthetné el az ember az időt ilyenkor falun-vidéken? Talán éppen egy jókedvű disznótorral. Tárkonyos tüdőleves készült most Anya konyhájában. Nem vagyok válogatós, de ez az étel az, amire én azt mondtam, hogy na de Anyuuuuuuu... én ilyesmit nem eszek. Persze csak megkóstoltam és igazán kellemesen csalódtam. Azóta már többször is kanalaztam ebből a különleges levesből és engem végképp meggyőzött.
Kóstoljátok meg ti is! 


Hozzávalók 8 személyre: 

Abáláshoz:
3 l víz
2 ek. só

Leveshez:
1 kg sertéstüdő
50 dkg sárgarépa 
30 dkg fehérrépa
6 gerezd fokhagyma
2 db babérlevél
8 szem feketebors
1 db közepes zeller
1 kanál ételízesítő
2 ek. tárkony 
10 dkg száraz levestészta (pl. eperlevél)
6 ek. étolaj
1 ek. só
4 l víz


  • A tüdőt megabáljuk sós vízben. A vérnek ki kell főnie belőle és a képen látható barnás színűnek kell lenni.
  • A tüdőből kivágjuk a keményebb darabokat (hörgők, légcső folytatása), majd a tüdőt 2x2 cm-es kockákra vágjuk. 
  • A zöldségeket megtisztítjuk. A zellert és a fokhagymát apróra felkockázzuk, a sárgarépát és a fehérrépát felkarikázzuk.
  • Egy nagy fazékba 6 evőkanál étolajat öntünk és hozzáadjuk a sárgarépát, zellert, fokhagymát. Kicsit megpirítjuk ezeket (2 perc közepes lángon).
  • A tüdő, fehérrépa, babérlevél, feketebors, ételízesítő és a tárkony is a fazékba öntjük. Néhányszor átforgatjuk a zöldségekkel a tüdőt, majd felöntjük vízzel.
  • Lassú tűzön addig főzzük, amíg meg nem puhul a sárgarépa.
  • Végül amikor a sárgarépa éppen már jó lenne, hozzáadjuk a leveshez a tésztát és együtt főzzük további 10 percig. Pontosan addig, amíg a tészta is meg nem puhul. 
  • Friss citrommal és egy kis tejföllel tálaljuk! 
Jó étvágyat kívánok 

Népszerű bejegyzések