Krumplis linzer és a téli Fahéj

Fotó: Csigó Zita
 A mai napon jelent meg a Fahéj magazin téli száma számtalan isteni recepttel. Most két anyaggal jelentkeztem. Egy uszonyosokról szólóval, melyet megfűszereztem három recepttel. A téli pisztráng rilettet jó szívvel ajánlom borongós reggelekre. A múltidéző menüim pedig az 1800-as évekből a paraszti karácsonyokat hozza el. Imádom ezt az anyagot is. 
 Érdemes lesz figyelni a blog hasábjait, mert hamarosan adventi játék veszi kezdetét, ahol többek között Fahéj magazinok is gazdára találnak.
Nem bírom ki. Egy kis ízelítővel is megajándékozlak benneteket.


35 dkg liszt

15 dkg porcukor

15 dkg sertészsír

15 dkg burgonya

1 kk. szódabikarbóna

1 csipet só

baracklekvár

darált dió

víz

zsír

  1. A burgonyát megtisztítjuk és 5 dl vízben puhára főzzük. Leszűrjük és pépesre törjük. Hagyjuk kihűlni.
  2. A lisztet, porcukrot, puha zsírt, a hideg burgonyát, szódabikarbónát és a sót sima tésztává gyúrjuk.
  3. Egy zacskóba tesszük és 30 percig hűtőben pihentetjük.
  4. Majd lisztezett deszkán 0,5 cm-es tésztalapot nyújtunk, feltekerjük a nyújtófára, vékonyan kizsírozott tepsibe helyezzük a lapot.
  5. Kör alakú formákat szúrunk ki a linzerből (minden második közepébe egy kis lyukat vágunk) és a felesleges tésztát kivesszük a tepsiből és újra összegyúrjuk a következő adaghoz. Így még véletlenül sem fog eldeformálódni a süteményünk, mert nem kell átrakni a tésztát.
  6. 10 percig közepes lángon sütjük, majd hagyjuk a tepsiben kihűlni a karikákat.
  7. Tálalás előtt lekvárral megtöltjük és darált dióval megszórjuk. 

    Nagyon elfogult vagyok ezzel a számmal kapcsolatban. Már a címlapra ránézve igazán csábító látvány fogad. A receptek pedig egytől-egyig isteniek. Mindenki kitett magáért. Ma robogtam a közeli SPAR üzletbe, hogy megkaparintsam a legfrissebb számot. Türelmetlenül vártam már. A pénztárnál kicsit elakadt a sor. A pénztárosokkal átlapoztuk az újságot és elárultam, hogy két anyag tőlem is található benne. Rengeteg hasznos, ízletes ötletet találhattok benne. Kocsis Bálint levesei igazi szívet-lelket melengető fogások. A Tearoom almás-fügekrémes diótortája karamellel nálam elvitte a pálmát. Hétvégén el is készítem.

    Olvassátok, szeressétek, ízlelgessétek ezt a mutatós téli számot!

     

Népszerű bejegyzések