"Atom biztos" piskóta alaprecept


A hétvége minden téren legédesebb momentuma látható ezen a fotón. Két kicsi "babalínónknak" sütöttem két tortát, mivel nem tudtunk otthon lenni a születésnapjukon. Megsúgom, hogy az én achilles inam, vagyis a gyenge pontom a tortakészítés. De az én unokaöcsimért és hugicámért mindent! 
Zéti szája fülig szaladt, amikor bevittem a tortát, Hanci pedig érdeklődve nézte a pislákoló gyertyát. Ezért már megérte, még akkor is, ha nem cukrászremekek. Zétus egy-egy ujjal a krémből lopkodott, akkor már örültem, hogy talán valami ehetőt készítettem Persze közben Mami és Papi vigyázott a két kis örökmozgóra

Az én Nagymamám "atom biztos" piskótareceptjéből sütöttem egy zöld, mandulás piskótát és csokikrémmel töltöttem meg kívül-belül. A másik páciens egy céklaporral színezett tészta volt, melyet fehércsokis mascarpone krémmel, eperrel és lekvárral varázsoltam tortává. 


Mama piskótareceptje azért nagyon jó, mert arányosan lehet növelni a mennyiségeket és a tészta ugyanolyan jó marad.  Most megosztom Veletek ezt a jó kis alapreceptet. 

Hozzávalók 18 cm-es, kör alakú formához:

5 tojás 
5 ek. liszt
5 ek. cukor
1 ek. víz

sütőpapír a forma kibéleléséhez

  • A tojásokat felütjük és két külön tálba tesszük a fehérjét és a sárgáját. 
  • A fehérjét egy evőkanál cukorral kemény habbá verjük.
  • A sárgáját 4 ek. cukorral, 5 ek. liszttel és vízzel simára keverjük.
  • Ha színezni akarjuk a tésztát, akkor most adjuk hozzá a sárgájával kikevert tésztához és keverjük egyneművé. Gyömölcsökat is forgathatunk a tésztába vagy éppen csokidarabkákat.
  • A sütőformát  sütőpapírral kibéleljük és a tésztát beleöntjük. 
  • Forró, előmelegített sütőbe tesszük a nyers piskótát, visszavesszük a sütőt közepes fokozatra és 20 percig sütjük, de sütő ajtaját nem nyitjuk ki. 
  • Majd ezután tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e a tészta. Ha ragacsos még a tészta, akkor sütni kell. Körülbelül még 10-15 percig hagyom a sütőben sülni a piskótát. 
  • Végül kivesszük a sütőből és hagyjuk egy picit hűlni. Levesszük a papírt még amikor meleg. Teljesen kihűlt állapotban töltjük be. 

Népszerű bejegyzések