Sárgabarackos clafuties


A franciák verhetetlenek ebben a műfajban is. A clafuties (ejtsd: klafutí)  egy krémes, tejes pite melyet különböző gyümölcsökkel gazdagítanak. Én most sárgabarackkal bolondítottam meg.
Lehet, hogy nem ez a legszebb, sőt biztos is de az íze valóban egyedi és megunhatatlan. A 19. századból származik ez az édesség.  A francia Limousin vidéken terjedt el ez a desszert és nevét a sütőtálkáról kapta. 

Eredetileg magos fekete cseresznyét szórtak a híg tésztába. Én így is kóstoltam Párizsban. De most nézzük az én verziómat.

Hozzávalók 2 db 25 cm-es tálkához: 
 
10 db érett sárgabarack

5 dkg vaj

10 dkg liszt

4 db tojássárgája

2,5 dl tej

13 dkg cukor

csipet só

  • A vajat felolvasztjuk, majd félretesszük egy kicsit hűlni. 
  • A cukrot, a sót és a tojássárgáját simára keverjük, majd hozzáadjuk a vajat. 
  • A lisztet hozzáadagoljuk. Nagyon sűrű masszát kapunk, de a maradék tejjel fellazítjuk. 
  • Ennél jóval egyszerűbb, ha egy turmixgépbe öntjük az összes hozzávalót és sima tésztává dolgozzuk az alapanyagokat. Olyan híg keveréket kapunk, mint egy palacsinta. Vagy talán még ennél is folyósabbat. 
  • Ezt a kiválasztott tálkánkba öntjük és a kimagozott, félbevágott barackokat belerakjuk a folyékony masszába. 
  • Közepes fokozaton kb. 30 percig sütjük, addig míg aranybarna nem lesz a tészta teteje. Melegen és hidegen egyaránt fogyasztható. Van aki, még egy kis porcukorral is megszórja az elkészült clafuties-t, de ez már ízlés kérdése. 
Jó sütögetést kívánok Nektek :-) 




Népszerű bejegyzések