Városi fűszerkert 8000 Ft-ból


Elhatároztam, hogy véget vetek a pesti fűszermentes életnek. Egy-két kóbor cserép mindig akadt itthon, de azért igazán boldoggá tett volna egy igazi sok-sok ínyencséggel teli fűszerkert. Most megvalósítottuk. Az elkészülés után rögtön le is kattintottam. A holdvilágnál ültettem a fűszereket. Bízom benne, hogy valami boszorkányságot vittem véghez és hihetetlenül sokáig élvezhetem a növények szüretelését.

Tájékozódtam, kutattam, hogy honnan vegyek óriási cserepet vagy dézsát. Szörnyű áron kínálták a boltok, ezért megkértem Fecómat, hogy eszkábáljon egyet. 

Hozzávalók egy ládához:  

2,5 m hosszú egymásba csúsztatható fenyőpadló 
Facsavarok 
Bélelni fólia
10 darab fűszernövény
2 nagy zsák virágföld
10 db kicsi tábla 
alkoholos filc 
egy nagy zacskó kavics
Tetszés szerint 4 db kerék a láda aljára a könnyebb mozgathatóság miatt



  • A fenyőpadló szálakból Fecóm levágta az 1 méteres darabokat. Ilyen hosszú ládikót szerettem volna minimum, de nem túl széleset. Néhány csavarral rögzítette az egymásba csúsztatott lapokat. Sikerült tökéletesen összeállítani a fűszerágyásom alapját. 
  • Majd kibéleltük a ládát fóliával, hogy megóvjuk a víztől és ne menjen tönkre idő előtt.
  • Az aljára kb. 3 cm vastagságban kisebb-nagyobb kavicsot szórtunk a felesleges víz miatt, majd teleöntöttük virágfölddel. 
  • Ezután jöhettek a növények. Egy kis vízzel meglocsolgatva foglalták el végleges helyüket, majd újra egy vékony földréteg került rájuk. Szerencsém volt, mert a makói piacon egy nagyon segítőkész fiatal lánytól vásároltam meg ezeket az egészséges, friss ízesítőket. Keressétek bátran a piacon, a főbejárattal szemben lévő fedett első asztalsoron.
  • Végül a dekoros boltban vásárolt kis táblácskára felírtam a fűszerek neveit. 
  • Egy kényelmes szombat délelőtt könnyen elkészíthető ez a mini kert. Később akár koktélparadicsom vagy éppen chilipaprika palántát is belesúvaszthatunk.  Természetesen, ha marad még helyünk. Bízom benne, hogy sokáig megmaradnak nekünk ezek a színes, illatos alapanyagok.  Végül még egy tipp. Érdemes mulccsal leszórni a föld tetejét, így a nap nem szívja ki olyan hamar a nedvességet földből. 
Lássatok hozzá bátran!  


Népszerű bejegyzések