Grillezett rozmaringos vaddisznó hátszín cseresznye chutney-val és parázsburgonyával - Horgásztúra és gourmandkodás a Vadkan tavon


Tartsatok velem virtuálisan a héten és elkalauzollak benneteket egy ízekben és halakban gazdag horgásztúrára. A helyszín Nógrád megye eldugott szeglete, Cserhátsurány, Vadkan tó. A kedvenc tavam! Tökéletes elszeparáltság, kevés horgász, gyönyörű békés környezet, egészségesen gyarapodó halállomány. Ennél több nem is kell nekünk az igazi kikapcsolódáshoz.
Esti vendégünk


Erős indítással szaladok neki a hétnek. Vaddisznó hátszín kerül a sercegő grillrácsra, mely a tógazda kedves meglepetése volt. Itt meg kell említenem még valamit. A bámulatos környezet és az élményekkel teli horgászat mellett még valamit nyertünk! Egy igazán kedves tógazda ismeretségét. Szeretem az olyan tavakat, ahol egy hiteles, egyenes ember viszi az ügyeket és tartja a kapcsolatot a vendégekkel. Ez a hozzáállás hatással van az egész horgászatra és a tó korrekt működésére. De térjünk vissza most a szaftos falatokhoz. Megosztom Veletek ennek az egyszerű receptnek a leírását! Természetesen sertéshúsra is cserélhetitek az ízletes vad alapanyagot, de akkor már más jellegű, de mégis ínyenc ételt kaptok.


Hozzávalók két személyre a húshoz: 

50 dkg csontos vaddisznó hátszín
2 tk. só 
1 tk. frissen őrölt fekete bors
4 tk. durvára aprított rozmaring
olívaolaj

 Hozzávalók a chutney-hoz: 
30 dkg kimagozott cseresznye
5 dkg vaj
10 dkg cukor 
20 dkg lilahagyma
1 ág rozmaring 

Tálaláshoz 25 dkg parázsburgonya


Mulatni fogtok. Mivel hordozható grillünk kapacitása nem teszi lehetővé, hogy tetemes húsokkal pakoljuk meg a rácsot így fel kellett vágni a hátszínt. De hogyan? Egy strapabíró vadászkés, egy gumikalapács és egy deszka szükséges csak hozzá! :-) Végső megoldás, de hasznos! Takaros 4-5 cm vastag szeleteket vágtunk a húsból. Egy fiatal, 30 kg-os állat húsáról beszélünk, így még a komolyabb érlelés, pácolás sem hiányzott nekem. 

A szeleteket bedörzsöltem sóval, frissen őrölt fekete borssal és gazdagon megszórtam rozmaringgal majd meglocsoltam olívaolajjal. 

Majd irány a forró rács. A grillünknek van fedele is és a levegőáramlás is szabályozható, így a hús szaftosabb marad, ha rárakjuk a tetejét. Körülbelül 15-15 percet vett igénybe sütés. 


Közben nekiláttam a mobil konyhámban a főzésnek.  Hihetetlenül imádom a FOX főzőszettemet.  Kis helyen
is elfér és bármikor bárhol nekiláthatok a kuktálkodásnak. Bő vízben feltettem főni a parázsburgonyát és körülbelül 20-25 perc alatt elkészítettem, leszűrtem és félretettem. 

Majd jött a chutney. A cseresznyét igazából nassolásnak vittem, de más szerepe lett végül. Hogy mennyire nem bánom... A gyümölcsöt kimagoztam és a serpenyőbe tettem. Felaprítottam 20 dkg lilahagymát és ez is ment a cseresznye után. Megszórtam gazdagon cukorral a chutney alapunkat, majd egy ág rozmaringot adtam hozzá egészben és némi vaj is került hozzá. Tűzre került és körülbelül ezt is 20-25 percig főztem. Minden megpuhult egy picit, de nem főtt szét. Bőven elég volt neki ennyi idő. 

Már csak a tálalás maradt hátra. A parázsburgonyára ráhalmoztam a húsokat és meglocsoltam a cseresznyés mártással. Egyedi és finom ízkombináció született így! Ezt a fogást itthon is el fogom készíteni.


7 kg-os vendég a horgomon

Önálló férfi és önálló nő páros nem szokványos kombó a parton. Még akkor sem, ha úgy húzzák a halat, mint az igásló az ekét. Lehet, hogy nem ez a legjobb hasonlat, de most már itt marad! :-) Pedig én a táborveréstől kezdve a botok felszereléséig mindenből kiveszem részem, sőt a saját állványomat, botjaimat, etetést, csalizást magamnak intézem. Itt nincs kecmec, nem fogja Fecó egyedül elvégezni a munka oroszlán részét. Nem is szeretném. Ha már az én mini feminista mozgalmammal kiharcoltam magamnak, akkor tessék. Lehet izzadni a parton. Maximum Fecó segít, amikor már végképp nem tudom a megoldást. Rengeteg sztereotípiával, okoskodással, degradálással kell megküzdenem horgászat előtt, közben és után is. Na jó, a Vadkan tavon nem! De például a legutóbbi horgászatunkkor egy tározón egy igazán nagy halat fárasztottam, közben Fecó hagyott kibontakozni(mivel már jól ismer), viszont egy lelkes férfi horgásztárs jött "tanácsokkal" ellátni. Bocsánat, de hihetetlenül felbosszantott, de nem zavartam el. Belül túlpörgettem magam és olyan bolondságokat csináltam mint még soha (közben pedig hallgattam a horgász "kantátát"). Lefogtam az orsót, keményen fárasztottam és ennek meg is lett a végeredménye, a halam leakadt. Megfogadtam, hogy következő hasonló esetkor udvariasan megkérem a kéretlen tanácsadókat, hogy távozzanak. 
Sajnos a női horgászokhoz való negatív hozzáállás a médiából közvetítettek miatt adódik. Pedig annyi ügyes, talpraesett, önálló nő van a parton. 
A horgászfórumokon, az egyetlen magyar horgászcsatornán , sőt még az újságokban is műkörmös, talpig sminkben virító, tökéletes testű, szilikon légpárnákkal ellátott gazellák kezébe tolják a halat lefotózzák szegénykémet és ezt továbbközvetítik a kiéhezett férfiaknak. Na ezek miatt kapom én és még a hozzám hasonló horgászcsajok az ívet. 
Elkövettem egy hibát ezen a horgászaton. Szép és jó az ápolt női kéz, de nem a vízparton. Ugyanis ott hasznavehetetlen. Most folytatódik a mosoly 5 perc. Becses személyem is kiglancolt karmokkal ment a partra. Amikor a nem tudom hanyadik bojlistoppert nem tudtam betűzni, elszakadt a húr, lenyestem és lereszeltem a körmeimet. Nyugi, nem körömpörkölt lesz a következő bejegyzés. Tehát a tézisem, miszerint műkörmös cicák nem horgásznak bizonyítást nyert. :-) Remélem nem vette senki a lelkére! :-) Inkább főzök nektek holnap is valami finomat! Tartsatok velem! :-)   

Népszerű bejegyzések