Japán sajttorta csupán 3 összetevőből



Ritkán adok hitelt az interneten keringő "hiperszuper" recepteknek, de most tettem egy próbát a 3 összetevős japán sajttortával. Alapjában véve finom és egyszerű ez a sütemény, viszont a sütési idő és a mennyiség kicsit korrigálásra szorult. De üsse kavics, ennyit elbír! :-)

Az eredeti receptet itt találjátok.https://www.youtube.com/watch?v=dVvPOE-C7AE

 Elkészítés 45 perc + hűtés
 Hozzávalók 20 cm átmérőjű tortaformához:
24 dkg fehér csoki 
24 dkg krémsajt (pl. mascarpone)
6 db tojás

A csokoládét apró darabokra törjük és gőz fölött felolvasztjuk. 
A tojások fehérjét és sárgáját kettéválasztjuk. 
Levesszük a gőzről a csokoládét és elkeverjük benne a krémsajtot és a tojássárgájákat.
A fehérjékből kemény habot verünk és összeforgatjuk az előbbiekkel. 
20 cm nagyságú sütőformát jó minőségű sütőpapírral kibélelünk. Ebbe beleöntjük a tésztát. Óvatosan üssük a formát az asztalhoz, hogy a felesleges levegőbuborékok kiszálljanak belőle. 
Egy magasabb falú sütőedénybe helyezzük bele a tortaformát és öntsük fel körülbelül 2 cm-es magasságig vízzel. 
Így megy a sütőbe. 15 percig 180 fokon, majd 30 percig 160 fokon süssük. 
Végül kivesszük a sütőből és megvárjuk, hogy teljesen kihűljön. 
Porcukorral megszórva vagy lekvárral meglocsolva tálaljuk. 

Az eredeti recept minimális módosítást igényelt. Dupla adaggal és 15 perccel több sütési idővel számoltam. Fehér csokoládé helyett természetesen használhatunk ét- vagy tejcsokoládét.
Én dupla adagból készítettem 20 cm-es formában és eperlekvárral tálaltam. 
Ízletes, könnyű finomság! 

Népszerű bejegyzések