Poulet en crapaudine á la moutarde - Mustáros csirke crapaudine módon


Az utolsó napon valami különlegességgel szerettem volna pontot tenni a túránk végére.  Poulet en crapaudine á la moutarde, vagyis mustáros csirke crapaudine módon került a forró rácsra. Az ötlet még Párizsból származik. A Le Cordon Bleu-ben fürj készült ilyen módon. Miért ne működhetne csirkével is. Most megtudhatjátok, hogyan is készült el ez az ínycsiklandozó étel.


Mi a crapaudine?
A szó jelentése varangy. Kisebb testű szárnyasok elkészítésére használják ezt a vágási módot. Hosszában félbevágott és kiterített hús úgy néz ki, mint egy varangy ilyenkor. Grillezett vagy panírozott formában készítik így a húst. A végeredmény így szaftosabb, ízletesebb lesz. Kétféle vágási formában találkoztam már ezzel a fogással, én most az egyerűbbiket mutatom be Nektek.


 Hozzávalók:
1 egész csirke
2 gerezd apróra vágott fokhagyma
1 ek. friss kakukkfű
10 ek. mustár
olívaolaj
só, bors






A vágási módszert egyszerűbb egy videón megmutatni Nektek. A lényeg, hogy a csirke melle egészben maradjon és a hátát vágjuk át. Még én is tanuló vagyok ezen a téren, de ha sikerül beszereznem egy-két takaros fürjet, akkor elkészítem azt is Nektek!


 Mikor a brikettünk kellően felizzott (már fehér volt), akkor rátettem a tetejét a grillnek, hogy 15 percet melegedjen. Addig előkészítettem a húst. 
A húst enyhén sóztam, borsoztam, majd elkészítettem a mustáros keveréket. Én botor elfelejtettem ecsetet vinni magammal, így egy darab új fokhagyma szárát vagdostam be egy késsel és abból rögtönöztem ecsetet. A mustárt összekevertem a kakukkfűvel, még egy kis őrölt borssal és apróra vágott fokhagymával. Ezzel a keverékkel kentem be a csirkét kívül, belül. 

 A rácson pihenő csirkének már csak egy kis relaxáció hiányzott. Én 30-30 percet sütöttem oldalanként a húst lefedve. Végül még 15-20 percet fedő nélkül. Igazán ízletes fogás született belőle. A maradékot hazahoztuk, így este már csak egy kis salátát készítettünk mellé. Érdemes egy próbát tenni vele.



 Az utolsó hal búcsúzásként. Nem lesz most hosszú anekdotázás. Köszönöm, hogy velem tartottatok a héten. A horgásztúra végéhez érkeztünk, de holnap még egy bejegyzés vár rátok grillezés témában. 


Népszerű bejegyzések