Lecsó - Tömény nyár


Befőztem. Na jó ez nem olyan nagy dolog, de télen kimondhatatlanul örülni fogok ezeknek a piros, tömény nyárral telepakolt üvegeknek. Egy kis kolbász, némi tojás és már egy finom kis lecsó ott gőzölög az asztalon!

 


Hozzávalók 10 db normál befőttes üveghez: 

5 kg paradicsom
2,5 kg paprika
10 búzaszemnyi szalicil (helyettesítve nátrium-benzoát)









  • A zöldségeket megmostam, a paprikát kicsumáztam, magokat kiszedtem, félbevágtam és 1 cm-es darabokra csíkoztam.
  • A paradicsomokat megmostam felnegyedeltem. Egy kicsit gyorsítottam a folyamaton most. Egy botmixerrel nagyjából átturmixoltam a paradicsomokat és így raktam fel főni kb. 1 órán keresztül, alacsony lángon. Végül átpasszíroztam és egy edénybe öntöttem. Visszaraktam a tűzre a paradicsomot és hozzáöntöttem a paprikát. További 30 percig főztem így.
  • Kifertőtlenített üvegeket töltöttem meg lecsóval és ahogyan Anyutól tanultam egy búzaszemnyi tartósítószert tettem a tetejére és lezártam az üvegeket. 
  • Egy pléddel kibélelt ládába sorakoztattam a lecsókat, alaposan betakargattam és hagytam száraz dunsztban kihűlni azokat. 
Már csak a telet várom, hogy hűvös estéken egy kis forró lecsóval örvendeztessem meg magunkat! :-)


https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldogkukta1/

             

  Nyomtasd ki a bejegyzést!


Népszerű bejegyzések