Diós-almás rácsos linzer a Család-Barát Magazinból


 Ma ismét kamera elé álltam. A Család-Barát Magazin keretei között két könnyen elkészíthető édességgel örvendeztettem meg a műsorvezetőket és a stábot, no meg a televízió előtt ülőket. Habár megfogadtam, hogy az idén nem vállalok forgatást, mégis máshogyan döntöttem. Nagyon jól éreztem magam és a Kurucz Éva és Botár Endre segítségével fantasztikus 90 percet tölthettem a stúdióban. 
De most térjünk rá a receptre. Készítsétek el bátran! Egyszerű és finom.

Elkészítési idő: 90 perc
Hozzávalók a tésztához:
70 dkg liszt
30 dkg vaj
15 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
3 db tojás
1 citrom reszelt héja és leve

Alma töltelék:
1 kg savanykás alma,
15 dkg porcukor,
2 evőkanál búzadara vagy 2 evőkanál darált keksz
½ kk. fahéj, ízlés szerint

Diós töltelék:
70 dkg darált dió,

15 dkg porcukor,
4 evőkanál darált keksz
citromhéj, tetszés szerint,
kevés meleg tejjel, sűrű masszát készítünk belőle.
 



  • A lisztet a vajjal és a sütőporral elmorzsoljuk és a többi alapanyaggal elkeverjük.
  • Mikor összeállt a tészta, két részre osztjuk. 
  • A diós tölteléket készítjük el először. A darált diót a cukorral, kekszmorzsával, egy citrom reszelt héjával elkeverjük és annyi tejet öntünk hozzá, hogy sima, sűrű masszát kapjunk.
  • Az almás töltelék a következő. 1 kiló almát meghámozunk, kimagozunk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Hozzákeverjük a porcukrot, meghintjük búzadarával és fahéjjal fűszerezzük. Alaposan összeforgatjuk és kész.
  • Mindkét részt kinyújtjuk, az első lapot 20x30 cm széles 5 cm magas kivajazott, kilisztezett sütőtálba tesszük és közé először a diós tölteléket, majd az almás tölteléket egyengetjük el benne simára.
  • Végül a tészta másik feléből rácsot készítünk a sütemény tetejére! Előmelegített sütőben 190 °C-on 35-40 percen át világosbarnára sütjük.

Népszerű bejegyzések