Tüzes bacon burger az Arizóna horgásztóról



Néhány nap ismét horgászattal telt! Biatorbágy felé vettük az irányt. Új helyet szerettünk volna felderíteni, ezért esett a választásunk az Arizóna Carp Lake-re. Várakozáson felüli lett a horgászat végeredménye. A túra mérlege több száz kiló hal és a több éve tartó 10+ -os átkom megtörése. Egy gyönyörű 15,4 kg-os tükrös formájában sikerült túltennem eddigi rekordomon. 
A horgászat elején megfogadtam, hogy nem fogok most semmi extrát ("blogra fényképezőset") főzni. Pihenni szeretnék. Aztán az utolsó napon úgy adódott, hogy mégis valahogy a kezembe akadt egy-két alapanyag és a fent látható hamburger lett a végeredmény :-).

Hozzávalók 4 db hamburgerhez: 

50 dkg darált sertéshús
1 db közepes lilahagyma

őrölt fekete bors 
1 kk. Chillion 4x-es habanero paprikakrém
20 dkg bacon
4 db hamburgerzsemle
ízlés szerint lilahagyma, paradicsom, uborka, Chillion...

  • A hozzávalókat tekintve nem kell túl sok minden ehhez a hamburgerhez. Kár lenne túlcifrázni! A lilahagymát felaprítjuk, ízlés szerint sózzuk és borsozzuk (nálunk ez 1 tk. só és 1 tk. őrölt fekete bors). Hozzáadunk 1 kávéskanálnyi Chillion paprikakrémet. Alaposan összedolgozzuk és 4 db kb. 2 cm vastag pogácsát formázunk belőle. Körbetekerjük 2 szelet baconnel.
  • Egy serpenyőben kb. oldalanként 10-10 perc alatt készre sütjük. 
 
  • Hamburgerzsemlét kettévágjuk beletesszük a frissen sült pogácsákat, ízlés szerint még egy kis Chillionnal megkenjük a hús tetejét. 

  • Paradicsomot, lilahagymát, uborkát teszünk a hamburgerünkbe és zárásként 1-1 hirtelen átsütött bacont is beleteszünk a burgerünkbe. Természetesen a sütési idő változik esetenként. A FOX szettem ismét jól vizsgázott. Az évek alatt már bizonyított számomra. Már csak a nagy serpenyőt és a minden földi jóval felszerelt hűtőtáskát kell beszereznem! Akkor tökéletes lesz a túrakonyhám! 
  Imádok a vízparton horgászni önállóan, de mégis társként. Magamnak csalizok, magamnak etetek, fertőtlenítek, segítek meríteni, mérlegelni... Szóval teljesen önálló vagyok. Olyan Fecómnak, mintha egy régi haverjával ülne kint a parton. Annyi különbséggel, hogy én megszállott gasztrorajongó vagyok! Ilyenkor jókat főzőcskézünk, olvasok, írok, ha hagynak a halak! :-D Hála az égnek én újrakezdő horgász vagyok, nem ismeretlen számomra a vízpart.
Ugyanúgy, mint a vadászatnál itt is a természet közelségét szeretem. Nem kell mindennapi gondokkal, tülekedéssel, embertömeggel viaskodni. Csak a lazítás marad.
Az évek során kifejezetten jót tett velem a horgászat. Az ingatag immunrendszerem igazán megerősödött. Nem leszek beteg olyan gyorsan és lazán 5-6 fokban hálózsákban a szabad ég alatt alszom. Kész főnyeremény.



De térjünk vissza tóra. Bojlizásra és őszi időszakban még pergetésre is kiválóan alkalmas a Biatorbágy mellett található Arizóna horgásztó. 
Nagy halakban gazdag a helyi állomány: pontyok, amurok, tokok, ragadozók. Lassan majdnem 2 éve nem sikerült 10+-os halat fognom. Pedig én aztán már mindent bevetettem. Itt viszont sikerült azonnal kétszer is megdöntenem a saját rekordomat. Először egy 13 kg-os ponty formájában, majd egy 15,4 kg-os szépséggel. Kimondhatatlanul boldog voltam. Persze ilyenkor mérlegelés, fotózás után irány vissza víz. Ezeket a halakat nem fogyasztja el az ember, hanem meghagyja az utókornak és egy állomány vázának.
 
Tudjátok nekem a Vadkan tó a szívem csücske, habár mostanság változott az oda látogatók társasága. De ezt egy elszeparált állással orvosolni lehet a problémát. A hely nomádsága vonz ebben az esetben. 

A Bia tó pedig egy más kategória. Ha éppen kényelmes pecára vágyik az ember, akkor itt a helye. Kényelmes és kulturált faházat lehet bérelni, van világítás, büfé, fürdési lehetőség. A halállomány gazdag és egy kőhajításnyira van a fővárostól. 

Nagy vágyam egy saját horgásztó. Ezt egyszer meg fogjuk valósítani. Saját szabályrendszerrel, mozgássérült állással, családi hellyel, házzal és sátorhellyel... Rengeteg ötletem van. De ez a jövő zenéje. Mindig azt mondom Fecómnak, hogy "összefőzöm" majd egyszer ezt a tavat! :-) 
Számtalan helyen megfordultunk már az évek során, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk. Szeretném hasznosítani egyszer mindezt. 

Megmutatom azért, hogy nem éheztünk és nem konzerveken éltünk a horgászat során. Grilleztünk, főztünk, gazdag rántottát sütöttünk... Élveztük a horgászat minden percét.
A közelben éppen gerléztek. Csak úgy hallottam a sörétes fegyverek puffogását. Ez az én szerencsém. Vadászként horgászni egyszerre kellemes és kínzó is. Vágyom ilyenkor arra, hogy én is újra fegyvert ragadhassak. Pár éve még viccesen mondtam, hogy tavasztól őszig horgászni fogunk,ősz végétől tavasz elejéig pedig vadászni. Úgy tűnik ez megvalósult! :-) Tehát tovább viccelődöm az "összefőzöm a tavat" szlogennel is! :-) 


Ezt a bejegyzést most befejezem ezzel a bámulatos hajnali fotóval. A természet csodálatos dolgokat produkál! Szeretem. Engem nem csak az erdőzúgás, hanem a pontyugrások, a ragadozók rablása is elvarázsol. Figyelem a természet reakcióit. Ezt tanultam gyerekként Aputól és a testvéreimtől is. Hajnalban a hagymaföldön a napfelkeltét nézni, a madárhangokat felismerni, őzeket, nyulakat lesni... Örülök, hogy a természet szeretetét átadhatom majd a gyerekeimnek!

Nyomtasd ki a receptet!


Népszerű bejegyzések