Téli rakott tészta - Vargányás-zöldhagymás fusilli besamel mártással


Roppant éhes vagyok. Pocak korog és valami mentő ötlet kell egy zimankós téli estén. Valaki segítsen már! Naaa...naaa.....Nem sok kedvem van kuktálkodni, tehát nem árt, ha éppen fénysebességell készül el az a bizonyos életmentő elemózsia. Ilyen nyűglődéseket is képes vagyok levágni, ha éppen főzésről van szó!
Erőt vettem magamon. Gyorsan feltéptem a hűtőt és összedobtam  ezt a rakott tésztát.

Hozzávalók 2 személyre

40 dkg fusilli
30 dkg darált sertéshús
2 szál zöldhagyma
10 dkg vargánya/ csiperke gomba is megfelel
víz

2 ek vaj
3 ek liszt
5 dl tej
szerecsendió

bors
olaj

A tésztát sós vízben egy kicsi olajjal megfőzzük, majd lecsepegtetjük. 

Ezalatt az idő alatt a felkarikázott hagymát és a feldarabolt vargányát feldaraboljuk és megdinszteljük. 

Egy másik serpenyőben a darált húst sóval, borssal megpároljuk. 

Egy sótőformát kivajazunk és a tésztát, a zöldségeket, a húst összeforgatjuk és beleöntjük.

Utolsó lépésben elkészítjük a besamel alapot. A vajat felolvasztjuk és a lisztet hozzákeverjük. Kicsit pirítjuk, majd tejjel apránként felöntjük. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és szerecsendióval ízesítjük. 

A tésztás finomságra öntjük és maximum 20-25 perc alatt forró sütőben aranybarnára sütjük. 

Természetesen a zöldségeket kedvünkre változtathatjuk: például cukkini, kaliforniai paprika. Sertéshúst pedig helyettesíthetjük csirkefalatokkal vagy egyszerűen el is hagyhatjuk! Rengeted lehetőséget rejt ez a recept! 

Jó étvágyat kívánok! 

Népszerű bejegyzések