BBQ fűszerkeverék kávéval a Fűszerésztől


Egy gyönyörű darab saját vágású t-bone steak várta, hogy felavassuk valami különleges módon.  A grill adott volt és a fűszerkeverék is. Az utóbbival nem olyan régen találkoztam. A Nyárspolgár és a Fűszerész összedugta a fejét és megszületett ez a különleges texasi stílusú rub, mely marha és sertéshúshoz ajánlott. 

DE MI AZ A RUB?
Szárazpác leegyszerűsítve. Egy fűszerkeverék, mellyel a húsokat szárazon bedörzsöljük és ezután grillezzük azokat. 

Átfogó választ itt kaphattok: http://nyarspolgar-bbq.blog.hu/2014/04/16/rub-ok_szarazpacok#.VXngqUa1e1E

Bevallom a kávé miatt idegenkedtem egy kicsit tőle, de végül a Gourmet fesztiválról hazajött velünk. Kár volt ódzkodnom tőle! Az illatos kombó igazán egyedi és a végső íz mindenkit elbűvöl. Férfias, karakteres pác készülhet belőle! A pasik kedvence lesz!


Hogyan készítettem el a húst? 

A húst gazdagon bemasszíroztam fűszerkeverékkel, egy kis olívaolajjal meglocsoltam és hagytam 1 órát állni. 
Ezután már csak a grillezés maradt hátra. A forró rácsra került a hús és ízlésünknek megfelelően közepesen véresre sütöttük. Csak ajánlani tudom ezt a fűszerkeveréket. A hús mennyei lett, kissé csípős, kissé pikáns és a kávé aromája sütés után már csak kellemes háttérízként jelent meg. 

Még egy fontos eszköz került a hétvégén tesztelésre. A Tchibo grillünket most kíméletlenül felavattuk (http://www.tchibo.hu/). Szinte reggel, délben, este nyüstöltük és igen pozitívak a hordozható szerkezetről a tapasztalataink! Jó szívvel ajánlom mindenkinek! 

Grillezés, tárcsán sütés, bográcsozás, parázson sütés... Bármelyik jöhet nálam, csak a szabadban történjen. A Vadkan tavon különösen szeretek belemerülni a gasztronómia rejtelmeibe. Úgy igazán kereknek érzem a világot ilyenkor. Horgászunk, beszélgetünk és falatozunk az én Fecómmal. Most például hiába állítottuk fel a hiperspéci sátrunkat, a szabad ég alatt aludtunk. A horgászágyon el-elbóbiskoltam és amikor kinyitottam a szemem a csillagos égbolt tárult a szemem elé, mellettem a szerelmem szuszogott és a tűz ropogott. Idilli ugye? Egy percig azt hittem, hogy ez álom, de mikor újra lehunytam egy pillanatra a szemeimet, majd újra kipattantak, ez a tökéletes környezet még mindig ott volt. Hihetetlenül feltöltődtem! :-)



Népszerű bejegyzések