Borsos rib eye - A két személyes falat!


Na jó! Vannak igazán fajsúlyos ételek a terítékünkön. Ha jól saccolom az a kis darabka rib steak körülbelül 70 dkg-ot nyomott. Nem egy emberes munka felfalni. Még igazi ragadozóknak is kihívás! Vágáskor egy picit túlszaladt a késünk, az már igaz, de nagyon finom, szaftos hús lett a végeredmény. Valamit nem kell túlságosan agyoncicomázni, inkább hagyni kell az igazi ízeket és a grill füstjét érvényesülni az ételben. 

Hozzávalók: 
1 db rib eye steak
borskeverék
durva szemű só
olívaolaj

Tálaláshoz: parázsburgonya

Egy igazán különleges borskeverék került az őrlőmbe. 5 fajta borsot házasítottam: hagyományos fekete bors, rózsabors, malabar bors, madagaszkári vadbors, kubeba bors. Mindegyikből 1-1 teáskanálnyi került a keverékbe. Ezeket a borsokat a Fűszerésznél meg tudjátok vásárolni,  de a nagyobb boltokban is lehet kapni vegyes színes borsot igen kedvező áron. 

Tehát ezt a keveréket durvára őröltem (akinek akad kéznél egy mozsár, abban is összetörheti)  és a húst alaposan megszórtam vele mindkét oldalon. Durva szemű sóval ízesítettem. A nagyobb szemű só azért praktikus, mert nem szárítja ki olyan hirtelen a húst, nem vonja ki belőle a nedvességet. 

Ezek után már csak a sütés maradt hátra. Vékonyan meglocsoltam a húst olívaolajjal és alacsony hőfokon befedve elkezdtem sütni egy órán át. Itt is függ a sütési idő a hús vastagságától és attól, hogy mennyire szeretjük véresen. Tálaláshoz parázsburgonya készült mellé.

Hajnali horgászat és egy kis kávé! Ilyen amikor túlpörget a reggeli nedű! :-)
Azok a bizonyos reggelek. Ha éjszaka pörgős akkor nincs gond. Sokszor átbeszélgetjük az éjszakát Fecóval. Tudjátok kielemezzük az élet nagy dolgait mi okostojások. Viszont számolni kell azzal is, hogy hajnalban jönnek reggelizni a rafinált pontyok, tehát nincs megállás. Hajnalban indul a második műszak. Ilyenkor jól jön egy kis tea vagy egy kis kávé. Fecóm készített egy kis muníciót most nekem. Látjátok! Rögtön kinyíltak a szemeim! :-) Hétköznap egyáltalán nem kávézom, csak speciális alkalmakkor vetemedek rá. Ez is egy ilyen alkalom volt. Frissítettem a csalimat, kicsit rádobócsöveztem az etetésemre és vártam a kapásokat. Ne gondolja senki se, hogy kényelmes láblógatás egy-egy ilyen horgászat. Olykor igazán igénybe veszi az embert. Meg kell barátkozni az időjárás szélsőségességeivel (éjjel 6,5°C volt, majd nappal 34°C). A legstrapabíróbb embereket is megviseli ez. Továbbá jön a komfortnélküliség, a kialvatlanság. A délelőtti melegebb órákban van lehetőség pihenésre, mivel a halak kapókedve ilyenkor limitáltabb. Emellett a több kilónyi etetőanyagot valahogy a vízbe kell juttatni. A spombozást és a dobócsövezést sem adom át soha. Hihetetlenül meleg volt napközben, de még így is körülbelül 100 kg halat fogtunk. Ez igazán jó teljesítmény ilyen kedvezőtlen körülmények között.
Holnap hozom a búcsúebédet! Francia menü vár rátok! 

Népszerű bejegyzések